Owoce na śniadanie

 

 

Owoce, są istotną częścią dziennego menu! Mają właściwości alkalizujące krew, dostarczają węglowodanów, błonnika oraz witamin. Świeże owoce mają również bardzo dużą zawartość wody, która sprawia, że organizm pozostaje lepiej nawodniony. Do śniadania lub na drugie śniadanie warto dodać do swojego menu następujące owoce:

– arbuz, grejpfrut, ananas, mandarynka, papaja, borówki, pomarańcze, banany, granaty, brzoskwinie, winogrona, kiwi, śliwki, nektarynki  

# ananas zawiera enzymy, które poprawiają trawienie białka

# cytrusy, arbuz, ananas zawierają bardzo dużo wody, który poprawia nawodnienie od samego rana

# pestki arbuza są bogate w magnez oraz argininę, mają również działanie pobudzające!

# w przypadku problemów z odpornością, zwiększ udział owoców cytrusowych w posiłku!

 


 

Wskazówki:

W czasie redukcji kilogramów, unikaj takich owoców jak:  banany (95 kcal/ 100 g) i winogrona (69 kcal/ 100 g) mają bardzo wysoką kaloryczność!

Mandarynki, grejpfruty, nektarynki, ananas,  brzoskwinie, śliwki – mają wysoki poziom energii z sacharozy – czyli zawierają wysoką zawartość cukrów prostych! Unikaj ich w dużej ilości jeśli prowadzisz dietę redukcyjną lub dodaj do nich większą ilość błonnika np. płatków owsianych lub siemienia lnianego.

W przypadku problemów z odpornością rozpoczynaj posiłek od kiwi, zawiera 59 mg witaminy C, co stanowi 84% dziennego zapotrzebowania!

 

 

O autorze:

Wojtek Zep