Regeneracja po najbliższym meczu już gotowa! Sprawdź!

 

 

Regeneracja pomeczowa jest najważniejszym punktem przygotowania do kolejnego meczu! Dostarczenie energii do wyrównania energetycznego od razu po meczu jest kluczem do szybszej regeneracji. Do 60 minut po meczu tempo resyntezy glikogenu (czyli energii) w mięśniach jest o prawie 300% szybsze niż w przypadku braku posiłku w tym czasie!

 

W przygotowywanej porcji zawsze znajdują się:

– białko

– węglowodany

– izolat aminokwasów

– kreatyna

– glutamina*

 

* glutamina jest dla niektórych zawodników, którzy mają problem z przewodem pokarmowym po mocnym wysiłku, jak również dla zawodników u których w badaniach był podwyższony poziom rozpadu białek

 

Każdy zawodnik ma dostosowaną ilość poszczególnych składników w odżywce.

Odżywki są przygotowane na wodzie lub na mleku krowim, migdałowym lub sojowym. Zależy to od testów nietolerancji pokarmowej, którą każdy zawodnik miał sprawdzoną.

Sprawdź gdzie wykonaliśmy testy nietolerancji pokarmowej!

 


Wskazówki

Z mojego punktu widzenia, jakość suplementów jest najważniejsza. Czasami lepiej dodać kilka złotych i mieć 10 x lepsze wykorzystanie tego co podajemy. Niestety wielu producentów chce nas oszukiwać, a jakość produktów jest dramatyczna (nawet połowa osób nie toleruje odżywki – wzdęcia, gazy, biegunka).

Zwróć uwagę na to co wybierasz! A nie na cenę!

 

Regeneracja tkanki mięśniowej! 

 


Po wysiłku gdzie miało miejsce bardzo duże nagromadzenie mleczanów (sprinty), zawsze podaję proszek zasadowy, żeby przyspieszyć wyrównanie pH krwi (oczywiście to tylko pomoc), można spróbować Basice, Alkalę N, proszek zasadowy Langsteiner, Restorate.

 

Nie zapominamy o pozostałych punktach regeneracji:

1. Kąpiel w zimnej wodzie i ciepłej

2. Odzież kompresyjna

3. Dobra kolacja 🙂

 

O autorze:

Wojtek Zep